Druk, druk, druk! - Reisverslag uit Gayndah, Australië van Eva Clerix - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk! - Reisverslag uit Gayndah, Australië van Eva Clerix - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

24 April 2011 | Australië, Gayndah

Hallo thuisfront!

Zoals ik in mijn vorige verslag al vertelde, zou er een hele drukke periode aankomen. Helemaal waar! Het lijkt zelfs alsof ik sinds mijn vorige verslag bijna niet thuis ben geweest!

Om mijn verslag een beetje duidelijker te maken, geef ik jullie eerst een namenlijstje:
- Marie = de Franstalige uitwisselingsstudente uit België die in Bundaberg verblijft
- Cathie, Chris, Matthew (6) en Emily (3) Parker = de leuke familie uit Bundaberg waar ik eind januari een week logeerde; Marie’s huidige gastgezin
- Kate, Chris, Meg (12), Jack (10) en Annabel (7) Roelofs = een andere toffe familie uit Bundaberg die heel erg goed bevriend zijn met de Parkers; Marie’s eerste gastgezin
- Bob en Paula = de ouders van Kate Roelofs

Op donderdag 24 maart 2011 vertrok ik richting Childers. De Parkers zouden me daar op vrijdagmorgen komen oppikken, maar Tracy had op donderdagavond een lift tot Childers voor mij te pakken gekregen en ik kon bij Kathy (Tracy’s zus) in Childers blijven slapen. Caleb, Jacob en Nerissa (Kathy’s kinderen) leken heel blij te zijn om mij nog eens te zien!

’s Vrijdags (25 maart 2011) waren de Parkers rond 10 uur in Childers om mij voor het weekend mee te nemen naar Mooloolaba (aan de Sunshine Coast). Het hele weekend lang vonden er triatlonactiviteiten plaats in Mooloolaba: een ‘kids triatlon’, een recreatieve triatlon waar Chris Parker en Chris Roelofs aan deelnamen en een triatlon voor professionals. We stopten ’s middags om in een mooi park in Gympie te picknicken en rond 15u30 kwamen we in Mooloolaba aan.

Op zaterdagmorgen (26 maart 2011) zijn we met z’n allen (de Parkers, de Roelofs en meer van hun vrienden) naar de ‘kids triatlon’ gaan kijken, want Meg en Jack deden mee. Daarna zijn we (Cathie, Kate, Meg, Annabel, Emily, Matthew en ik en daarna enkel Marie en ik) gaan shoppen in Sunshine Plaza, een groot en prachtig shoppingcenter in Mooloolaba. ’s Avonds aten we met z’n allen (de Parkers, de Roelofs, Marie en ik) lasagne bij de Roelofs. (Ik sliep in de unit van de Parkers, Marie sliep bij de Roelofs).

’s Zondags (27 maart 2011) heb ik ’s morgens een halfuurtje gezwommen voor we naar de Chrissen op de fiets in de triatlon gingen kijken. In de namiddag zijn Marie en ik in Mooloolaba in de winkeltjes gaan rondkijken (lees: gaan shoppen) en we zijn iets gaan drinken bij Starbucks. Dat was de eerste Starbucks die ik in Australië heb gezien! ’s Avonds zijn we (de Parkers en ik) bij de Roelofs (en Marie) Indisch gaan eten. Jummie!

Maandagmorgen (28 maart 2011) zijn we (de Parkers, de Roeloefs, Marie en ik) in een restaurant in Mooloolaba gaan ontbijten. Voor we echt terug naar Bundaberg vertrokken, zijn we (de Parkers en ik) met Cathie’s neef in Coolum (een anders stadje aan de Sunshine Coast) gaan lunchen. De rest van de dag hebben we in de auto doorgebracht, aangezien we terug naar Bundaberg gingen.

Tot woensdag 6 april bleef ik in Bundaberg, zodat ik nog wat tijd met Marie zou kunnen doorbrengen. Ik logeerde bij de Parkers, terwijl Marie even terug naar de Roelofs ging. Op die manier was het heel wat gemakkelijker om voor iedereen een bed te vinden!

Tijdens mijn verblijf in Bundaberg heb ik elke morgen heel wat gezwommen. De examens waren bezig bij Marie op school, dus mocht ze de hele week thuis blijven. Naast alle specialere activiteiten hebben we, zoals het hoort, af en toe een film gekeken en we zijn ook eens gaan shoppen.

’s Woensdags (30 maart 2011) stond ik speciaal voor mama en papa om 6 uur op om te skypen. Dat was de laatste skypesessie voor ze richting Australië zouden vertrekken!

Op donderdag (31 maart 2011) moest ik alweer vroeg (= 5u40) mijn bedje uit, want ik ging met Chris mee naar de Rotary Breakfast Meeting! ’s Middags ben ik met Marie en Elise Chinees gaan eten. Elise is Marie’s beste vriendin van op school en ze wil volgend jaar op uitwisseling naar België! Na een speciaal ontbijt en speciaal middageten moest het avondeten toch ook speciaal zijn. De Roelofs (en Marie) zijn ’s avonds bij ons (de Parkers en mij) op bezoek geweest voor een 'visbarbecue'. De lekkerste vis die ik ooit (of alleszins toch sinds heel lang) gegeten heb!

Op vrijdagvoormiddag (1 april 2011) gingen Cathie, Emily en ik naar Annabel’s klas voor ‘liturgy’. Dat is een speciaal moment op school om eens een halfuurtje stil te staan bij het geloof. De kinderen lazen verschillende tekstjes voor, er werden een paar liedjes gezongen en ouders en dergelijke waren uitgenodigd om te komen kijken en luisteren. Dit hele gebeuren werd, zoals altijd in Australië, gevolgd door ‘morning tea’ met massaal veel koekjes en cakes. ’s Avonds zijn Marie en ik uit gaan eten met Marie’s schoolvrienden. Ik voelde me alsof ik even terug in de normale wereld was, na 8 maanden op een andere planeet (boerengat Gayndah, want het is toch echt een boerengat hoor!). Alweer een toffe avond met een heleboel leuke mensen!
(Mama en papa vertrokken richting Australië!)

Zaterdag (2 april 2011) was de eerste dag van de ‘Eisteddfodweek’. Volgens Wikipedia: ‘Een Eisteddfod is een Welsh festival met literatuur, muziek en optredens'. In dit geval was het een ‘speech & drama’-wedstrijd voor kinderen van alle leeftijden. Meg, Jack, Annabel en Matthew deden mee, en ook Emily (die nog maar 3 jaar is!) zou deelnemen, maar ze was helaas ziek. Aangezien ze allemaal meer dan één keer op het podium stonden, zijn Marie en ik zeker vier keer mee geweest naar het theater om voor hen te supporteren!

Op zondag (3 april 2011) kreeg ik een sms’je van mama en papa: ze waren in Sydney aangekomen!

’s Maandags (4 april 2011) ben ik met Marie mee naar school geweest. Wat een immense school, vergeleken met Burnett State College! Ik denk dat de parking van Shalom (Marie’s school) bijna even groot is als de hele school in Gayndah! Ik had helaas heel veel keelpijn, het begin van een ferme verkoudheid! ’s Avonds heb ik met Chris naar de Ronde van Vlaanderen gekeken. Wat vreemd om die beelden (inclusief het ‘Sporza’-logo en de Nederlandse woorden ‘kopgroep’ en dergelijke) hier op tv te zien!

Op dinsdag (5 april 2011), mijn laatste volledige dag in Bundaberg, was ik echt snipverkouden. Ik voelde me zo miserabel dat ik de hele dag niets anders deed dan ‘Titanic’ kijken! ’s Avonds heb ik mama en papa gebeld. Wat een immense missie om hen aan de telefoon te pakken te krijgen. Dat was echt niet zo simpel!

Na mijn leuke tijd in Bundaberg was het op woensdag (6 april 2011) tijd om weer naar Gayndah te gaan. ’s Namiddags ben ik even naar school geweest om met Mr. Munson (de schooldirecteur) over mijn plannen te praten en daarna heb ik Helen, onze buurvrouw, een bezoekje gebracht.

Omdat er maar drie dagen tussen mijn twee tripjes waren, moest ik deze drie dagen niet naar school gaan. In plaats daarvan heb ik me op een heel wat nuttigere en leukere wijze beziggehouden! ’s Donderdags (7 april 2011) heb ik de hele voormiddag geprobeerd om mijn gsm-probleem op te lossen: om een of andere reden krijg ik in Gayndah plots geen ontvangst meer! Helaas is dat niet gelukt… ’s Namiddags heb ik Helen, een ‘teacher aid’ in de lagere school, met van alles en nog wat kunnen helpen.

Op vrijdag (8 april 2011) was ik van 9 uur tot 11u30 Deb’s helper in haar klas. De rest van de dag heb ik in de ‘tuckshop’ voor de ‘sports day’ van de lagere school geholpen. Na school heb ik aan de ‘Show Grounds’, rondgehangen, want Tracy was daar druk bezig voor de Gayndah Show!

De Gayndah Show vond plaats op zaterdag 9 april 2011. Er waren een aantal kermisattracties, kraampjes met eten, een houthakwedstrijd en een hondenwedstrijd. Ook oordeelden verschillende jury’s over koeien, kippen (en ander gevogelte), groenten, bloemen, baksels (cakes, koekjes,…), kunstwerken, foto’s en ga zo maar door. Iets typisch voor ‘the countryside’, helemaal nieuw voor mij dus! Aangezien Eveline en Giuseppe, het jonge koppel uit Zonhoven die voor een jaar een werkvisum in Australië hebben, bij Mike verbleven, heb ik hen op de Show voor de eerste keer ontmoet. Zo vreemd om in het Nederlands met hen te praten! In de voormiddag heb ik in de keuken geholpen met broodjes snijden. Jo, de organisator van de Gayndah Show, had me tot ‘official photographer’ benoemd, dus doorheen de dag heb ik heel wat foto’s getrokken. ’s Avonds hielp ik om de broodjes voor de ‘steak-‘ en ‘steaketteburgers’ klaar te maken. Wat een lange, drukke en vermoeiende dag!

Op maandag (11 april 2011) heb ik weer de hele dag in Deb’s klas geholpen. Wat is het toch leuk om met al die lieve kindjes bezig te zijn!

Dinsdag 12 april 2011 was absoluut de beste en meest speciale dag van mijn hele uitwisseling, want mama en papa kwamen me in Gayndah bezoeken! Toen ze rond 10 uur Les Baker Street in kwamen gereden en ik hun gezichten door de autoruit zag, begon ik al meteen te huilen. Na een uurtje babbelen zijn we (mama, papa, Tracy en ik) even naar de Archer’s lookout geweest. ’s Middags zijn we met Tasha, Mike, Eveline en Giuseppe Chinees gaan eten en daarna had Mike een verrassing voor ons klaarstaan. We werden door een prachtige oldtimer (van 1926) opgepikt en naar een ‘mandarin orchard’ (een mandarijntjesboomgaard) gebracht. Daar werd ons (mama, papa, Eveline, Giuseppe, Mike en ik) uitgelegd hoe de mandarijntjes geplukt worden. Ze moeten met een speciale tang aan het steeltje, heel dicht bij het mandarijntje zelf, afgeknipt worden. Als er nog een stukje van het steeltje zou uitsteken, kunnen andere mandarijntjes door het prikken van het steeltje beschadigd worden. Dat zou natuurlijk helemaal niet goed zijn! Je kan ze ook niet gewoon van de boom trekken, want dan scheurt het ‘kroontje’ en een stukje van de schil af. Na de snelcursus mandarijntjes plukken werden we door de oldtimer naar de ‘Gayndah Airport’ gebracht. Mike had een vlucht boven Gayndah voor mama, papa en mij georganiseerd! Het zonnetje scheen en de lucht was blauw, dus het uitzicht was prachtig. Wat een leuke verrassing! Onze geweldige vlucht werd gevolgd door een laatste ritje in de oldtimer, deze keer richting de lagere school. Daar gingen we een kwartiertje naar Deb’s klas, zodat mama en papa konden zien hoe het daar is. Na schooltijd hebben we thuis gewoon wat met Tracy en Trevor (hij kwam speciaal voor mama en papa vroeg naar huis) gebabbeld en daarna zijn mama, papa en ik vlug naar Nanna’s huis geweest zodat mama en papa wisten waar alles was. Nanna was op vakantie, maar mama en papa mochten toch in haar huis gaan slapen! ’s Avonds zijn we met een hele groep uit gaan eten in de ‘Golden Orange’: Tracy, Trevor, Sophie, Kirsty, Gran, Pop, Mr. Munson, Helen Cherry, Helen Walker, Judith, Vicki’s gezin (Cam, Sue, Fiona, Danielle en Myles), mama, papa en ik. Voor mama en papa naar Nanna’s huis gingen, hebben we (Tracy, Trevor, Gran, Pop, mama, papa en ik) thuis nog thee (koffie voor papa) gedronken. Na een prachtige dag die veel te snel voorbij ging, was het al tijd om mijn bedje in de kruipen…

Mama en papa zouden ’s woensdags (13 april 2011) naar Rockhampton vertrekken om op donderdag van daar weer verder te trekken. Ik moest op vrijdag in Yeppoon zijn; dat is maar een halfuurtje rijden van Rockhampton. Dat betekende dus dat als ik een plaats vond om op donderdag in Rockhampton te blijven, ik met mama en papa mee naar Rockhampton kon gaan… En dat is gelukt! Leanne, de vrouw van Mr. Munson, de schooldirecteur, woont namelijk in Rockhampton, dus kon ik bij haar blijven slapen.

Na een halfuurtje ‘sightseeing’ in Gayndah op woensdagmorgen was het tijd om samen met mama en papa richting Rockhampton te vertrekken. De hele autorit lang tetterde ik erop los – ik had ’s avonds zelfs keelpijn van het babbelen! Ook oefende ik mijn speech voor de Rotary Conference. Mama kreeg er tranen van in haar ogen! We aten een appel, een lamington (de eerste voor mama en papa) en koffie als lunch en rond 16 uur kwamen we eindelijk in Rockhampton aan. Nadat we in het hotel ingecheckt waren, wandelden we wat rond in de ‘Botanical Gardens’. ’s Avonds gingen we uit eten bij ‘Di Carlos’. Daar at ik de lekkerste maaltijd sinds ik in Australië aankwam: een overheerlijke pasta!

Voor mama en papa me op donderdagmorgen (14 april 2011) bij Leanne op het werk afzetten, zijn we nog even naar de zoo en de ‘Botanical Gardens’ geweest. Het afscheid was ongelooflijk zwaar, heel wat moeilijker dan toen ik in België vertrok! Traantjes ontbraken er deze keer dus niet… Leanne moest de hele dag werken. Dat betekende dat ik me de hele dag (tot 16u30) zelf moest bezighouden. Een hele moeilijke uitdaging, aangezien ik zo sip was… Ik wandelde wat door de straten, las een boek terwijl ik naast de rivier zat en na een uurtje (en een telefoontje van mama en papa) begon ik me gelukkig weer wat beter te voelen. ’s Middags nam Leanne me mee om samen iets te gaan eten en daarna heb ik wat in het (best wel kleine en dus ook saaie) shoppingcenter rondgehangen. Na het werk toonde Leanne me de leuke winkels in het hele grote shoppingcenter in Rockhampton. (Winkels die je in bijvoorbeeld Bundaberg niet altijd vindt). ’s Avonds aten we bij ‘Hog’s Breath’ en we brachten Leanne’s buren een bezoekje. De linkse buren om wat dvd’s te lenen die ik op vrijdagmorgen kon kijken en de rechtse buren om gezellig een lekkere koffie te drinken. Wat een lange, vermoeiende en vreemde dag!

’s Vrijdags (15 april 2011) ben ik om 6 uur ’s morgens met Leanne gaan wandelen. Nadat ze naar het werk vertrok, heb ik ‘Letters to Juliet’ gekeken; een hele mooie film! Rond 13u30 kwamen Tony (één van de Rotariërs van de Rotary Club in Bundaberg) en Marie bij Leanne thuis aan om me mee te nemen naar ‘Capricorn Resort’ in Yeppoon, waar de Rotary Conference plaatsvond. Daar kwamen we rond 14 uur aan. De rest van de namiddag hebben we, de uitwisselingsstudenten, gewoon wat in het resort rondgehangen en natuurlijk hadden we – na bijna 5 maanden – heel wat bij te praten! ’s Avonds was er een barbecue, gevolgd door een eerste conferentiesessie. De conferentie begon met een ‘flag ceremony’ en ik mocht de Belgische vlag (die ongelooflijk groot was!) naar binnen dragen! Tijdens deze eerste sessie moest ik mijn speech over het ‘Rotary Youth Exchange Program’ geven. Ook deze keer kreeg ik na mijn speech redelijk wat positieve reacties te horen. Ik denk dat ik stilaan goed begin te worden in speechen!

Op zaterdag (16 april 2011) begonnen Marie, Aléna (Zwitserland), Annabel (Duitsland) en ik de dag (om 6 uur) met een uurtje in de ‘gym’. Na het ontbijt was er weer een conferentiesessie en in de namiddag waren we vrij om te doen wat we graag wilden doen. Terwijl Marie, Aléna, Anja (Oostenrijk) en Annabell op het fakestrand aan het zwembad lagen, heb ik minstens een uur lang naar Ayaka (Japan) gezocht. Helaas zonder resultaat, want ze was met haar counsellor mee gaan golfen. Na mijn zoektocht zijn Aléna, Anja, Annabell en ik nog even tot aan het (echte) strand gewandeld. ’s Avonds was er voor iedereen (Rotariërs en uitwisselingsstudenten) een beachparty met barbecue en karaoke. Een hele toffe avond!

’s Zondags (17 april 2011) zijn Marie en ik alweer om 6 uur naar de ‘gym’ geweest. Na het ontbijt moesten we afscheid nemen van Ayaka. Echt afscheid, want haar uitwisselingsjaar zat er al op… De laatste conferentiesessie was rond de middag gedaan. Ik ben met Tony mee naar Bundaberg gereden, want ik mocht weer tot woensdag (20 april 2011) bij de Parkers in Bundaberg gaan logeren. Marie zou er deze keer niet zijn, want ze ging vrienden in Emerald opzoeken!

Op maandagvoormiddag (18 april 2011) zette Chris me bij de Roelofs af. Ze gingen kamperen in Bargara – in de regen, want het regende de hele dag! Kate zou me bij Bob en Paula gaan afzetten zodat ik daar nog eens kon gaan logeren. (Bargara is het stranddeel in Bundaberg, en Bob en Paula hebben daar een prachtig en modern appartement met een ongelooflijk zicht op de oceaan!) Ik heb Paula geholpen met koekjes maken en daarna heb ik ‘Ice Princess’ gekeken. (Wat kan je anders doen met regenweer?!)

Na een nachtje goed slapen in Bargara heb ik op dinsdagmorgen (19 april 2011) bijna een uur in het ijskoude zwembad gezwommen. Gelukkig maar, want ik heb de man die de ladder en de plaatjes met de diepte van het water in orde kwam maken goed kunnen helpen. Daarna heb ik Paula geholpen om ‘scones’ te maken. ’s Middags heeft ze me aan de camping in Bargara afgezet, want Cathie en Matthew waren daar om de Roelofs een bezoekje te brengen.

Cathie probeerde duidelijk om mijn laatste momenten in Bundaberg speciaal te maken, en dat is haar ook gelukt! ’s Woensdags (20 april 2011) gingen we (Matthew, Emily, Cathie en ik) naar de ‘Botanical Gardens’ in Bundaberg. Daar aten we eerst gezellig iets en daarna genoten we van een ritje met de stoomtrein door de ‘Botanical Gardens’. Na dit prachtige uitstapje was het helaas tijd om terug naar Gayndah te vertrekken…

Het eerste wat ik op donderdag (21 april 2011) deed, was mijn gsm-probleem (geen ontvangst meer) ‘oplossen’: ik heb nu een Australisch nummer! Nadat ik dat in orde bracht, zijn we (Sophie, Kirsty, Tracy en ik) voor de rest van de dag nog eens naar Tasha (Tracy’s beste vriendin) geweest. Ze had ’s middags een lekkere salade voor mij die ik mocht proeven: gemaakt met een of andere kool, ajuin, ‘noodles’, amandelen en een speciale dressing. Jummie!

De lengte van mijn verslag bewijst duidelijk dat ik druk bezig ben geweest! Ik hoop dat ik jullie ondanks de lengte toch niet verveeld heb… Ik kan jullie echter niet gerust laten zonder mijn fameuze wist-je-datjes!

Wist je dat…
- … er op dinsdag 22 maart 2011 plots een auto naast me stopte om me een pakje te geven? Het was Vicki’s mama met een cadeautje van Jolien. Dankjewel!
- … op een dag Ross in ‘Friends’ Nederlands aan het leren was? Ik schrok me rot toen ik plots Nederlandse woorden uit de tv hoorde komen!
- … ik op weg naar Childers (op donderdag 24 maart 2011) een GIGANTISCHE kangoeroe zag?
- … de Sunshine Coast PRACHTIG is? Heel wat mooier en gezelliger dan Hervey Bay!
- … ik op zondag 10 april 2011, terwijl ik de was aan het ophangen was, plots een slang zag? Dat was de eerste slang die ik in het wild gezien heb, op slechts 3 of 4 meter afstand van mij!
- … ik de week voor mama en papa in Gayndah aankwamen constant overemotioneel was? Ik was soms zelfs bijna misselijk, gewoon om de gedachte dat mama en papa op komst waren. Een vreselijk gevoel, dat heb ik nog nooit eerder gehad!
- … ik toen ik met mama en papa in Rockhampton was een auto met ‘EVA’ op de nummerplaat zag?
- … ik tijdens de Rotary Conference op een bepaald moment twee verschillende oorbellen aanhad?
- … ik de allerbeste en allerliefste mama en papa van de hele wereld heb en dat ik heel erg veel van hen hou?

Zo, dat was het dan voor deze keer. En niet vergeten: reacties en commentaren zijn meer dan welkom!

Heel veel liefs vanuit het frisser wordende Gayndah!

Eva

  • 24 April 2011 - 05:49

    Jean En Rita :

    alvast ene vrolijke pasen.heb je hele vderhaal nog niet uitgelezen. moet nog paashaas spelen.meer reactie volgt nog. groetjes

  • 24 April 2011 - 10:07

    Laura Wyers:

    De Sunshine Coast... Take me there please! Letters to juliet heb ik hier ook al gezien, idd sehr schön :) Als ge eens zin hebt in een tranenfilm is Dear John een aanrader! Ik stuur deze week nog een mail als ik er toe kom! Doe het nog goed daar en tot snel! (Nu is het echt niet meer lang!)

  • 24 April 2011 - 20:03

    Rotary Zonhoven:

    Lieve Eva,
    Wat een fantastisch weerzien met je ouders ... het heeft je heel veel plezier gebracht en ook moeilijke momenten... Wat fijn dat jouw mama en papa de ouders van Vicki ontmoet hebben! Ze zullen mekaar hopelijk weerzien in Zonhoven in november ... En Mike heeft jullie nogal verwend zeg! Maar dat hebben jullie- en in het bijzonder jij Eva dik verdiend! Al die goeie dingen die je daar doet in de school, in je familie, in de andere families en heel Gayndah! Je bent absoluut de meest excellente super droom ambassadeur van Zonhoven, heel België en van Rotary!!! Waarvoor onze oprechte dank! We zijn heel fier op jou!!! Mocht je nog tijd hebben en het ook wensen- om naar Brisbane te gaan- er is een slaapadres onderweg via je ouders per mail. Mocht je meer willen weten...laat maar horen... Met Vicki gaat hier alles opperbest. Ze is onze derde dochter en heeft zich snel 'ingeleefd'-- onlangs heeft ze overheerlijke lamingtons gemaakt! Morgen gaan we naar de officiële ANZAC viering in Ieper ... dan moeten we super vroeg ons bed uit! Lieve Eva, geniet van de ervaringen - ge doet dat supergoed! liefs van vicki en manuelle

  • 25 April 2011 - 10:53

    Annelies:

    Hoi Eva! Wat een hoop belevenissen weer, en het blijft maar komen! Jammer dat ik zaterdag niet op tijd thuis was, maar je weet hoe dat gaat met die repetities van het turnfeest he! Jammer genoeg ben ik er volgende zaterdag dus ook niet want ik moet dan al om 8 uur in de evenementenhal zijn. Als ik je niet meer hoor: heel veel plezier de komende weken!!

  • 25 April 2011 - 13:45

    Jolien:

    Eva, jaja nu begint het te korten hé.. Zeer egoïstisch van mezelf, ik weet het, maar ik kijk heel erg uit naar je thuiskomst! Jammer van je gsm, nu moet ik mezelf gaan bedwingen als ik nog eens de drang heb om een sms te sturen! Hoe meer ik lees, hoe meer zin ik krijg in mijn eigen uitwisseling! Geniet nog van je laatste maanden in het mooie Australië en tot snel! ( Graag gedaan van het cadeau btw!)

  • 25 April 2011 - 14:35

    Cynthia Cox:

    Eva zo druk dat je het hebt! Ik denk dat het ongetwijfeld heel super is :) het begint al te korten hé :) kijk er naar uit om je eens weer te zien!

  • 25 April 2011 - 19:48

    Joëlle En Bart:

    Wow, wat een verslag !!! En keileuk dat je mama en papa op bezoek zijn geweest. Nu duren die laatste weken niet meer zo lang. Wanneer kom je juist terug? Of blijf je nog daar ???? Grapje. Je vrienden en familie en Rotary Zonhoven kjiken uit naar je terugkomst en je verhalen. Ik zou deze gebeurtenissen samenbundelen in een boekje. DIT maak je toch maar 1 keer mee in je leven. Hoe noemen ze dat ? Backbagage? Geniet er in elk geval nog van!! Joëlle

  • 26 April 2011 - 06:45

    Laura:

    Hey Eva! Amaai, wat heb jij het weer druk gehad! Maar gelukkig plezant druk! Zo'n vlucht over Gayndah met mama en papa moet toch echt zalig geweest zijn. En nu nog een safari op komst! Gelukzak! Hier heb ik het ook wel druk, vooral om de laatste maanden school (van mijn leven!) tot een goed einde te brengen. En met het mooie weer is het iets moeilijker als anders. Maar als dat gelukt is, dan ben je ook weer bijna terug thuis. Ik zal volgend weekend wel thuis zijn voor de skypsessie! Het wordt ook wel weer tijd om eens thuis te zijn he. Dikke kus! Tot gauw!!

  • 27 April 2011 - 12:17

    Annita:

    Wat een mooi verslag. Een zeer bewogen periode met veel aangename ervaringen en vooral een bijzondere ontmoeting met je mama en papa! Ook al is het afscheid zwaar geweest, je zal nu toch wel terug wat opgeladen zijn voor je laatste periode. Voor je het weet ben je weer terug in ons Belgenland.
    Geniet er nog van en tot gauw.

  • 01 Mei 2011 - 15:16

    Willy En Noëlla:

    Hallo Eva,
    Wat een emotioneel verslag deze keer, heb een traantje gelaten maar het heeft toch ook iets moois zo eens beseffen hoe graag jullie elkaar zien,
    HEERLIJK!!!
    We hebben je ouders nog niet gezien ,ze zullen wel veel te vertellen hebben over hun dochter lief.
    Ik heb gezien dat er al een volgend verslag is, ge weet ons wel bezig te houden( grapje ik lees het met veel plezier alhoewel in het ENGELS ! )
    Ik ga daar nu aan beginnen en wens je nog veel plezier, dikke kussen van Tante Noëlla en nonkel Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gayndah

Eva

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 26900

Voorgaande reizen:

23 Juli 2010 - 17 Juli 2011

Naar Gayndah met Rotary Youth Exchange

Landen bezocht: